Sposób na stworzenie przestrzeni handlowo-usługowej przyjaznej klientom
PowrótWspółczesnego klienta do wejścia do sklepu może nakłonić interesująca oferta lub przyjemny wystrój. Coraz popularniejszym trendem staje się window shopping, czyli dokonywanie zakupów pod wpływem wrażeń wzrokowych – oglądania witryn na przykład podczas spaceru po mieście. Sprzedawcy w punktach handlowo-usługowych mogą zachęcić klienta do nabywania ich produktów, tworząc oryginalną wystawę oraz z pomysłem aranżując wnętrze lokalu. Jak maty tekstylne mogą im w tym pomóc?
Oświetlenie i aromat w sklepie
Odpowiednio dobrane oświetlenie sklepowe to świetny sposób, by wywołać u klientów określone skojarzenia. Drogerie, czy dyskonty chętnie sięgają po intensywne, jasne światło, które kojarzy się z czystością. Z kolei w niewielkich sklepikach z herbatą, słodyczami, czy bibelotami najczęściej klientom będą towarzyszyły ciepłe, przyćmione żarówki. Podobny wpływ na to, czy kupujący zostaną dłużej w sklepie, ma unoszący się w powietrzu aromat. Wiedzą o tym od dawna butiki odzieżowe, które rozpylają określone zapachy w swoich punktach. Światło i aromat mają działać na podświadomość klienta. Jakie inne działania podejmują punkty handlowo-usługowe?
Piękna aranżacja kasy i regałów produktowych
Wiele sklepów zamienia się w ekskluzywne butiki, a wpływ na ich wizerunek mają wystrój kasy oraz rodzaj zastosowanych regałów. Nowoczesne punkty handlowe z butami, czy galanterią to urocze saloniki, w których towary są przechowywane w stylowych komodach i witrynach, a stanowisko kasjera przypomina recepcję w luksusowym hotelu.
Dopełnienie wizerunku – wysokiej jakości wycieraczki i maty
Hotel kojarzy się najczęściej z obsługą wysokiej jakości oraz luksusem wypoczynku. Zadbane wejście może zrobić świetne pierwsze wrażenie na gościach i przesądzić o ich zadowoleniu z całości pobytu. W sklepach również zaczęto zwracać większą uwagę na samopoczucie klientów. W niewielkich butikach na podłodze często są układane puszyste wykładziny dywanowe w pastelowych kolorach lub wysokiej jakości panele. Przed kasą, czy wejściem do butiku można zobaczyć zarówno maty tekstylne i wycieraczki systemowe, które pomagają chronić posadzkę. Stosuje się je także po to, by podkreślić wizerunek sklepu, jako miejsca przyjaznego klientom. Specjalistom od budowania wizerunku zależy na wywołaniu pozytywnych skojarzeń, a miękkie maty są utożsamiane z przyjemnością i bezpieczeństwem. Dzięki temu klienci mają mieć świadomość, że trafili do niezwykłego miejsca, w którym przez cały pobyt będą czuli się wyjątkowo i luksusowo. Taka strategia może wpłynąć na zwiększenie chęci kupujących do otwierania portfela lub wyciągania karty kredytowej. Doskonałej jakości maty i wycieraczki przeznaczone do punktów handlowo-usługowych można znaleźć na stronie polskiego producenta – marki Alumatex. Wyposażając sklep, warto zainwestować również w dodatki, które będą ładnie się prezentowały i skutecznie spełniały swoją funkcję.
Kupowanie produktów takich jak buty, kosmetyki, czy biżuteria powinno kojarzyć się klientowi z prawdziwą przyjemnością. Wystrój sklepu – oświetlenie, aromat oraz obecność miękkich mat tekstylnych zwiększa prawdopodobieństwo zakupu towaru. Warto pamiętać, że samopoczucie kupującego może mieć wpływ na wysokość rachunku oraz chęć powrotu do konkretnego sklepu.