Porady

Sposób na stworzenie przestrzeni handlowo-usługowej przyjaznej klientom

Powrót

Współczesnego klienta do wejścia do sklepu może nakłonić interesująca oferta lub przyjemny wystrój. Coraz popularniejszym trendem staje się window shopping, czyli dokonywanie zakupów pod wpływem wrażeń wzrokowych – oglądania witryn na przykład podczas spaceru po mieście. Sprzedawcy w punktach handlowo-usługowych mogą zachęcić klienta do nabywania ich produktów, tworząc oryginalną wystawę oraz z pomysłem aranżując wnętrze lokalu. Jak maty tekstylne mogą im w tym pomóc?

Oświetlenie i aromat w sklepie

Odpowiednio dobrane oświetlenie sklepowe to świetny sposób, by wywołać u klientów określone skojarzenia. Drogerie, czy dyskonty chętnie sięgają po intensywne, jasne światło, które kojarzy się z czystością. Z kolei w niewielkich sklepikach z herbatą, słodyczami, czy bibelotami najczęściej klientom będą towarzyszyły ciepłe, przyćmione żarówki. Podobny wpływ na to, czy kupujący zostaną dłużej w sklepie, ma unoszący się w powietrzu aromat. Wiedzą o tym od dawna butiki odzieżowe, które rozpylają określone zapachy w swoich punktach. Światło i aromat mają działać na podświadomość klienta. Jakie inne działania podejmują punkty handlowo-usługowe?

Piękna aranżacja kasy i regałów produktowych

Wiele sklepów zamienia się w ekskluzywne butiki, a wpływ na ich wizerunek mają wystrój kasy oraz rodzaj zastosowanych regałów. Nowoczesne punkty handlowe z butami, czy galanterią to urocze saloniki, w których towary są przechowywane w stylowych komodach i witrynach, a stanowisko kasjera przypomina recepcję w luksusowym hotelu.

Dopełnienie wizerunku – wysokiej jakości wycieraczki i maty

Hotel kojarzy się najczęściej z obsługą wysokiej jakości oraz luksusem wypoczynku. Zadbane wejście może zrobić świetne pierwsze wrażenie na gościach i przesądzić o ich zadowoleniu z całości pobytu. W sklepach również zaczęto zwracać większą uwagę na samopoczucie klientów. W niewielkich butikach na podłodze często są układane puszyste wykładziny dywanowe w pastelowych kolorach lub wysokiej jakości panele. Przed kasą, czy wejściem do butiku można zobaczyć zarówno maty tekstylne i wycieraczki systemowe, które pomagają chronić posadzkę. Stosuje się je także po to, by podkreślić wizerunek sklepu, jako miejsca przyjaznego klientom. Specjalistom od budowania wizerunku zależy na wywołaniu pozytywnych skojarzeń, a miękkie maty są utożsamiane z przyjemnością i bezpieczeństwem. Dzięki temu klienci mają mieć świadomość, że trafili do niezwykłego miejsca, w którym przez cały pobyt będą czuli się wyjątkowo i luksusowo. Taka strategia może wpłynąć na zwiększenie chęci kupujących do otwierania portfela lub wyciągania karty kredytowej. Doskonałej jakości maty i wycieraczki przeznaczone do punktów handlowo-usługowych można znaleźć na stronie polskiego producenta – marki Alumatex. Wyposażając sklep, warto zainwestować również w dodatki, które będą ładnie się prezentowały i skutecznie spełniały swoją funkcję.

Kupowanie produktów takich jak buty, kosmetyki, czy biżuteria powinno kojarzyć się klientowi z prawdziwą przyjemnością. Wystrój sklepu – oświetlenie, aromat oraz obecność miękkich mat tekstylnych zwiększa prawdopodobieństwo zakupu towaru. Warto pamiętać, że samopoczucie kupującego może mieć wpływ na wysokość rachunku oraz chęć powrotu do konkretnego sklepu.



Sprawdź inne podobne wpisy