Porady

Wycieraczki do supermarketu – jak wybrać?

Powrót

Zarządzanie supermarketem oznacza dbanie o wiele aspektów jego funkcjonowania jednocześnie. Prawidłowy rozkład towarów w alejkach i na regałach, odpowiednie cenówki przy poszczególnych produktach, pomocna i profesjonalna załoga, czyste półki, lodówki i podłogi – wszystko to jest nieodzowne dla pozyskania i utrzymania zaufania konsumentów. Sprzątanie podłóg jest istotne nie tylko z powodów estetycznych, ale też higienicznych: przy brzydkiej pogodzie pozwala zachować bezpieczeństwo, chroniąc klientów i pracowników przed poślizgnięciem się na błocie czy śniegu, przyniesionym na butach. Znacznym ułatwieniem dla ekipy sprzątającej jest zastosowanie odpowiednich wycieraczek. Ich prawidłowy dobór może zdecydowanie skrócić czas potrzebny na codzienne sprzątanie, jednocześnie podnosząc poziom czystości obiektu. Sprawdź, które wycieraczki najlepiej sprawdzą się w supermarkecie.

Specyfika supermarketu a typ wycieraczek

Wybierając wycieraczki do supermarketu, warto wziąć pod uwagę kilka modeli. Ich skuteczność będzie zależała od wielu czynników – np. od umiejscowienia supermarketu (jako samodzielny budynek czy jako jeden z lokali w centrum handlowym?) czy od warunków gruntowych w okolicy (asfalt i chodnik czy podmokła droga gruntowa?).

Błędnym jest też przekonanie, że na terenie całego supermarketu stosować należy ten sam typ wycieraczek. Poszczególne rozwiązania mogą lepiej sprawdzać się w różnych obszarach – np. w strefie wejścia, w pobliżu kas czy w poszczególnych alejkach.

Aluminiowe wycieraczki systemowe – wielość konfiguracji, wielość zastosowań

Do najpopularniejszych wyborów w obiektach, na których terenie występuje znaczna rotacja ludzi, należą systemowe wycieraczki aluminiowe. Ze względu na możliwość samodzielnego skomponowania wkładu, umożliwiają one daleko idącą specjalizację wycieraczki oraz jej dopasowanie do różnych stref na terenie sklepu.

Wycieraczki systemowe składają się z wytrzymałych, wąskich profili aluminiowych, połączonych elastyczną linką stalową. Dostępne są trzy rodzaje wypełnienia profili, które można łączyć dowolnie podczas konfiguracji wycieraczki, wybierając 1, 2 lub nawet 3 typy wkładów jednocześnie. Wkład szczotkowy przeznaczony jest do usuwania poważnych zanieczyszczeń, w tym kamyków, które utknęły w podeszwach czy zaschniętego brudu. Wkład gumowy idealnie sprawdza się w deszczowe dni czy w trakcie roztopów, skutecznie odprowadzając wodę z obuwia. W supermarkecie zlokalizowanym na terenie dużego kompleksu handlowego, posiadającego własne systemy wycieraczek, wystarczy wkład tekstylny, delikatnie usuwający drobniejsze zanieczyszczania.

Gumowe wycieraczki – na każdą, ale zwłaszcza na złą pogodę

Jeśli wejście na teren supermarketu następuje bezpośrednio z otwartej przestrzeni, wówczas trzeba pomyśleć o skutecznej ochronie przede wszystkim w czasie brzydkiej pogody. Opady deszczu i śniegu czy roztopy oznaczają spore ilości błota, wyjątkowo trudnego w czyszczeniu (zwłaszcza jeśli ciągle pada, a klienci cały czas chodzą po markecie).

Najlepszym rozwiązaniem są w tej sytuacji wycieraczki gumowe. Mają one strukturę plastra miodu, która błyskawicznie odprowadza wodę i nie pozwala jej wydostawać się z powrotem na zewnątrz. Same są również łatwe w czyszczeniu. Dodatkowo zwiększają bezpieczeństwo użytkowników, pozwalając pozbyć się osadu, na którym można się poślizgnąć.

Kratownica stalowa – podłoga czysta, trwała i bezpieczna

Bardziej zaawansowanym produktem jest kratownica stalowa. Powinna ona być stosowana na strefie wejścia, zwłaszcza jeśli supermarket posiada zewnętrzną część ogrodniczą. Przemieszczający się w różnych kierunkach konsumenci nie tylko przenoszą zanieczyszczenia na obuwiu, ale także są narażeni na wypadki. Stalowa krata bardzo skutecznie odprowadza zanieczyszczenia. Modele serratowane (czyli wyposażone w drobne ząbki) pozwalają również zdecydowanie zwiększyć przyczepność.

Kratownica pomostowa typu WEMA ma ponadto wiele ciekawych zastosowań dodatkowych. Znosi bardzo duże, w tym nierówne obciążenia, dlatego można ją położyć w strefie dostaw, gdzie odbywa się zarówno ruch pieszy, jak i transportowane są towary na wózkach. Istnieje także opcja zbudowania z niej ścieżki, a nawet schodów, co przydaje się zwłaszcza w przypadku ekspozycji zewnętrznej.

Personalizacja wycieraczek do supermarketu – branding jako element marketingu

Każdą wycieraczkę montowaną w supermarkecie można spersonalizować. Personalizowane wycieraczki można dopasować zarówno w ramach doboru rozmiaru czy wkładu, jak i wzbogacić o opcję wygrawerowania lub nadrukowania logotypu albo innego znaku graficznego czy też napisu. W ten sposób niewielkim kosztem podnosimy prestiż obiektu w oczach konsumentów.



Sprawdź inne podobne wpisy