Porady

Maty i wycieraczki, czyli estetyczna i funkcjonalna wizytówka każdego wnętrza

Powrót

Dla jednych najważniejsza jest funkcjonalność, dla innych liczy się przede wszystkim dbałość o dobry wygląd. Na szczęście, zamiast wybierać, coraz częściej możemy korzystać z połączenia obu tych cech. Ma to szczególne znaczenie w przypadku produktów takich, jak wycieraczki, które już na wejściu mogą się okazać nie tylko świetnym dopełnieniem pomieszczenia, do którego prowadzą, ale i wizytówką jego właściciela albo lokatora.

Wycieraczki i maty mogą być wykorzystywane zarówno do celów prywatnych, jak i komercyjnych. Dobrze dobrane mogą się okazać nie tylko przydatnym gadżetem, ale i ozdobą wnętrza, w którym się znajdują albo do którego kierują.

  1. Wycieraczki spersonalizowane, czyli jak się wyróżnić dzięki detalom?
    2. Maty wejściowe i wycieraczki wejściowe – jakie jest ich zastosowanie?
    3. Wycieraczki spersonalizowane dla osób prywatnych

Wycieraczki spersonalizowane, czyli jak się wyróżnić dzięki detalom?

Wycieraczki, które niegdyś kojarzyły się z brzydkim kawałkiem materiału, na którym trwale odbijał się każdy rodzaj stawianej na nim podeszwy, dziś na szczęście przechodzą do lamusa. Ustępują miejsca takim, których nie tylko nie trzeba się wstydzić, ale nawet mogą być prawdziwą wizytówką gospodarza.

Coraz bardziej popularnym rozwiązaniem, szczególnie w biurowcach pełnych różnego rodzaju firm, jest zamieszczanie na wycieraczkach logotypu firmy. W ten sposób, nie tylko przyciągamy uwagę potencjalnego klienta, ale już na wstępie wyraźnie zaznaczamy spójną identyfikację wizualną przedsiębiorstwa. To idealny przykład na to, że nawet takie drobnostki jak kolor, wymiary czy kształt wycieraczki mogą wpływać na rozpoznawalność danej marki.

Niepozorna wycieraczka może także być doskonałym elementem wystroju miejsca sprzedaży i jednocześnie informacją dla klienta, że wchodzi do miejsca, gdzie dbałość o każdy detal jest nie bez znaczenia. A to może się okazać fundamentem, na którym z czasem uformuje się bezcenne zaufanie do danej marki.

Co ważne, spersonalizowane wycieraczki wcale nie muszą być wyłącznie elementem wnętrza firmy. Mogą ją także promować na zewnątrz. I to nie tylko dosłownie, czyli przed samym wejściem do budynku. Doskonałym sposobem na taką zewnętrzną promocję jest bowiem podarowanie spersonalizowanej wycieraczki klientowi (w prezencie, jako gadżet). To prosty sposób na zwiększenie rozpoznawalności firmy i zarazem na powiększenie grona potencjalnych klientów.

Okazji do takich biznesowych podarków może być wiele – najpopularniejsze to przede wszystkim Boże Narodzenie, Nowy Rok, okrągła rocznica działalności firmy bądź jej udział w znaczącym albo popularnym projekcie.

Maty i wycieraczki wejściowe – jakie jest ich zastosowanie?

Głównym zastosowaniem mat i wycieraczek wejściowych jest oczywiście dbałość o czystość podłogi. Oba te rozwiązania mają przede wszystkim zatrzymywać brud i wilgoć, które zbierają się na podeszwach ubłoconych lub zakurzonych butów.

Według ekspertów, jeśli wycieraczka wejściowa jest dobrze dobrana i zamontowana, skutecznie może pochłonąć nawet 80 procent zabrudzeń, wnoszonych do budynku. Najlepszym rozwiązaniem jest tu montaż zarówno zewnętrznej, jak i wewnętrznej wycieraczki wraz z matą czyszczącą, a także regularne usuwanie zanieczyszczeń, które się pod nią zgromadziły.

Wycieraczki i maty to wręcz obowiązkowy element każdego, czystego wnętrza. W dodatku, w perspektywie długoterminowej, ich zastosowanie wyraźnie przekłada się na mniejszą częstotliwość sprzątania podłóg. Szczególnie, że można je zastosować według potrzeb – zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz. W takim przypadku możemy wyróżnić aż trzy strefy czyszczenia – tą, znajdującą się przed budynkiem (jej zadaniem jest „wyłapywanie” największego zabrudzenia), środkową (tzw. wiatrołap, który kontynuuje czyszczenie) oraz tą, znajdującą się wewnątrz budynku (jej rolą jest osuszanie i czyszczenie podeszwy).

Warto także zaznaczyć, że wycieraczki oraz maty mogą być dopasowane do wyglądu danego pomieszczenia. I to zarówno jeśli chodzi o budynki komercyjne, administracyjne oraz prywatne. Jeśli chodzi o względy estetyczne, można je dobierać pod kątem kolorystyki, wzorów albo kształtu. Ważne, by zadbać o ich stabilność – tak, by korzystanie z nich było w pełni bezpieczne niezależnie od tego, jak wiele osób po nich będzie przechodzić każdego dnia.

Tym, czym warto się kierować przy zakupie, są rodzaje mat i wycieraczek wejściowych. Przykładowo, wycieraczki wzbogacone o specjalną taśmę akustyczną, minimalizują odgłosy chodzenia oraz najazdu kołami i są wskazane do miejsc o natężonym ruchu (na przykład do szpitali, biur, centrów handlowych czy urzędów).

Zwykle przyjmuje się, że tam, gdzie każdego dnia przechodzi mniej, niż 250 osób, stosuje się wycieraczki, których powierzchnia wynosi od 4 do 6 metrów kwadratowych. Natomiast jeśli średnia liczba odwiedzin jest większa, odpowiednio rosnąć powinna także wielkość i grubość takich mat. Wówczas ich wykorzystanie jest najbardziej optymalne.

Wycieraczki spersonalizowane dla osób prywatnych

Spersonalizowane wycieraczki wcale nie muszą eksponować wyłącznie logotypu firmy. Z powodzeniem mogą służyć także prywatnym osobom. W takim przypadku, przy wyborze wycieraczek, warto jednak pamiętać o uzupełnieniu zamówienia o dowolny projekt graficzny, na przykład ulubiony slogan albo charakterystyczny dla gospodarza znak. W ten sposób, wycieraczki dopasowane do domu czy mieszkania, mogą stanowić ich idealne wykończenie. Przy okazji mogą świadczyć o gościnności gospodarza oraz o jego dbałości o każdy, nawet najdrobniejszy, szczegół.

Poza tym, wycieraczki firmy Alumatex to coś, co po prostu warto mieć. Pomagają utrzymać czyste i błyszczące podłogi. Jednocześnie, zatrzymując zabrudzenia, przedłużają żywotność posadzek. Tam, gdzie brakuje takiego rozwiązania, wydatki na środki czystości bywają znacznie większe – i to nie tylko w wymiarze finansowym, ale i w kwestii wysiłku włożonego w utrzymanie porządku.

Spersonalizowane wycieraczki doskonale sprawdzają się zarówno na zewnątrz, jak i wewnątrz budynku. Wcześniej dobrze jest jednak przeanalizować, który ich rodzaj będzie najlepszy w danym przypadku. Warto też od razu podkreślić, że wcale nie jest wykluczone zastosowanie obu tych rozwiązań – także do prywatnych celów. Szczególnie, że można to połączyć na przykład z wewnętrznymi matami tekstylnymi, będącymi uzupełnieniem całego ciągu czyszczącego albo ze stalowymi kratami (w tym kratami antypoślizgowymi).

Spersonalizowane wycieraczki mogą także posłużyć za oryginalny prezent dla nowych lokatorów. W ten sposób, mogą stanowić doskonałą alternatywę dla popularnych zestawów szklanek, wazonów, koców, ręczników czy roślin w doniczkach, wręczanych zazwyczaj podczas parapetówek. Nietypowa wycieraczka z ciekawym napisem czy znakiem graficznym, przygotowanym z myślą o gospodarzach, bez wątpienia wyróżni się wśród innych upominków i na długo zostanie w pamięci. A, co najważniejsze, na pewno zostanie z powodzeniem spożytkowana – i to tuż po odpakowaniu.



Sprawdź inne podobne wpisy